Gewenning - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Inger Koorenhof - WaarBenJij.nu Gewenning - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Inger Koorenhof - WaarBenJij.nu

Gewenning

Blijf op de hoogte en volg Inger

22 Oktober 2016 | Spanje, Sevilla

Estimados amigos

Gewenning, ik denk dat dat het juiste woord is om de afgelopen tijd + dit moment te omschrijven. Want ja mensen, het is 20 graden op dit moment, en ik heb het koud. Ik ben duidelijk niks meer gewend haha.

Inmiddels is het alweer drie weken geleden dat ik Benny eindelijk op mocht halen van het vliegveld. Ik was er een uur van te voren want ja, te laat komen kon natuurlijk echt niet. Daarnaast had zijn vliegtuig anderhalf uur vertraging, dus ik zat thuis te wachten tot ik weg kon, dan maar gelijk gaan en op het vliegveld wat wachten. Het was heel fijn om Benny weer te zien en weer lekker samen te zijn. We besloten om zaterdag naar een voetbalwedstrijd te gaan. FC Sevilla speelde tegen Alavés en tsja, als Benny hier dan toch is, dan maar even een voetbalwedstrijdje meepakken. En als sportliefhebber had ik uiteraard kippenvel door de sfeer van het Spaanse voetbal. Het clublied werd meerdere malen gezongen, en dat is best indrukwekkend. Voetbal zelf vind ik niet zo leuk, maar ach, als je hier toch bent. Gelukkig werden er wel wat doelpunten gemaakt, dat maakt het dan weer een stuk beter. De prijzen verschillen trouwens wel heel erg per wedstrijd. Goedkoopste kaartje voor deze wedstrijd: 35 euro. Vorige week speelde Real Madrid(met Ronaldo) tegen Real Betis(andere club), kaartjes vanaf 80 euro. Hetzelfde geldt voor FC Sevilla tegen FC Barcelona over 2 weken. Mweh, ik denk dat ik mijn spaarpot toch op de kop ga gooien, ik moet Messi ooit zien spelen…

Verder aten we heerlijk, liepen en fietsten we door de stad en wandelden door het ‘Noorderplantsoen’ van Sevilla. Maar, zoals Benny het hele weekend al zei: maar er is geen gras van het Noorderplantsoen hier. Haha. En maandag namen we weer afscheid. Ik ben blij dat ik hem nu heb laten zien hoe mijn leven er hier ongeveer uit ziet, en waar ik ben als ik zeg dat ik bij het kathedraal o.i.d. in de buurt wat aan het eten ben. De volgende keer gaan we weer andere dingen bekijken.

De afgelopen weken was het iets rustiger met school, wel nog wat deadlines en opdrachten maar daar ben ik inmiddels aan gewend. En de huisgenoten inmiddels ook, best saai dat wij soms 4 avonden in de week aan het typen zijn omdat we weeeeer een deadline hebben. Maar goed, ik ben hier voor de studie hè. Een paar weken geleden ben ik begonnen met een Spaans cursus op school, en daar zit progressie in. Het moeilijke is alleen, je kunt de taal wel kennen, maar voor je de mensen hier kunt verstaan… Mensen zeggen altijd dat Nederlanders snel praten, nou, Spanjaarden en dan zeker Sevillianen moeten erger zijn. Dat zeggen niet-Nederlandse en niet-Spaanse huisgenoten trouwens ook.

Als sportliefhebber en in het speciaal basketballiefhebber ben ik inmiddels al twee keer naar een basketbalwedstrijd hier geweest. Prijs voor een kaartje: 5 euro, iets beter voor mijn portemonnee. De sfeer hier bij basketbalwedstrijden zijn echt mooi. Vorige week speelde Nederlander Henk Norel hier en dat moest ik natuurlijk even bekijken. En ik kan zo mindere dingen bedenken om je zondag mee te beginnen. Snel maar weer een keertje heen.

Verder zijn er inmiddels al drie verjaardagen geweest in het huis en heb ik al drie taarten gebakken. Aangezien ik bakken leuk vind, en ik vind dat bij verjaardag een taart hoor, ben ik vrolijk gaan bakken. Jarige blij, huisgenootjes blij, ik blij.

Het leventje hier is verder heerlijk. De leerkrachten klagen soms dat het nog zo warm is, want ja, het is hier soms nog 30 graden overdag. En dat is zelfs voor de Sevillianen wel warm rond deze tijd van het jaar. De klasgenoten op school geven daar niks om, die blijven de airconditioning op -15 zetten ongeveer. Zij hebben allemaal ook een trui en lange broek aan, wij Nederlanders snappen daar niks van. Maar goed, je moet wat, dus ook wij dragen een lange broek en nemen altijd een vestje mee. Want het kan ECHT koud zijn. Ik weet zeker dat ik dit in Nederland ook koud zou vinden.
^^Dit had ik trouwens al eerder geschreven. Deze week was wat bijzonder qua weer, vorige week in het weekend weer ijskoud(zeg minimaal 15 graden) in de nacht en tijd voor een trui ’s avonds. En overdag weer 28 graden. Vandaag(zaterdag) regent het al de hele dag dus alles hier is nat. Huizen zijn hier niet gemaakt voor regen dus een regen-werende strip onder de deur is hier nergens te bekennen. De voorspelling is dat het tot dinsdag blijft regenen… Gelukkig heeft de weersvoorspelling ook goed nieuws: donderdag 29 graden. Hopen dat ik niet aan de regen hoef te wennen maar dat de warmte hier weer gewoon terugkomt.

Het verschil in gewenning was duidelijk te merken toen Benny hier was. Het was 30+ graden toen ik hem ophaalde van het vliegveld, dat vind ik echt een ideale temperatuur tegenwoordig. Maar Benny vond de 25 graden toch meer een temperatuur om te functioneren. Toen we op een avond op een terrasje zaten, was het 22 graden. En ik was vergeten een jasje mee te nemen. En had het oprecht koud. Terwijl Benny het heerlijk vond, gewoon warm. Tsja, ik ben er nu zo aan gewend, aan die 30 graden elke dag.

Verder ben ik de afgelopen tijd nog naar het strand geweest, en zijn we vorig weekend naar Gibraltar en Ronda geweest. En we willen nog een andere stad bekijken volgende week. Maar dan zal ik volgende week wel even wat meer vertellen over de steden. Straks word ik nog een echte reisblogger, hahaha.

Ik ben hier al bijna 9 weken en dat is heel snel gegaan. Ik merk heel goed hoe gewend ik ben aan mijn leven hier. Alles lekker tranquilo, op z’n Spaans. En vooral: niet te veel doen. Lekker rustig aan en vooral niet teveel doen hier hahaha. Ik weet dat het daar in Nederland (echt) koud is, en dat het leven daar gewoon doorgaat. Maar ik kan het echt aanraden: blijf rustig, niet altijd alleen maar haasten. Ook een goeie: ga een keer lopen naar de supermarkt. Zeker als je de hele dag met mensen om je heen bent geweest: ga in je eentje lopend naar de winkel. Dit deed ik vorige week, en ik merkte dat ik zo gewend was altijd aan snel boodschappen doen. Maar nu deed ik het rustig. Mijn tip voor deze week: doe het een keer en kijk vooral ook om je heen als je onderweg bent!

Liefs

  • 22 Oktober 2016 - 19:09

    Marjon:

    Weer een leuk verslag om te lezen. Fijn Dat je het naar je zin hebt. En inderdaad rustig aan het leven gaat al snel genoeg voorbij. Dikke knuffel

  • 25 Oktober 2016 - 15:36

    Karin:

    Heey Inger,
    Alweer een mooi verhaal van jou. Heerlijk om te lezen. Geniet er nog maar lekker van, voor je t weet is t weer voorbij, maar deze ervaring kan niemand jou meer afnemen.
    Gracias en hasta la proxima!
    Liefs Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

Een half jaar als erasmusstudent studeren in de warmste stad van Europa: Sevilla

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2017

Nog 9 dagen!

25 December 2016

Veel

21 November 2016

Een heeeeleboel

22 Oktober 2016

Gewenning

25 September 2016

Time flies
Inger

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 7973

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 30 Januari 2017

Sevilla

Landen bezocht: