Veel - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Inger Koorenhof - WaarBenJij.nu Veel - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Inger Koorenhof - WaarBenJij.nu

Veel

Blijf op de hoogte en volg Inger

25 December 2016 | Spanje, Sevilla

Zo, daar zijn we weer. Live vanuit mijn bed(#lui), dacht ik zo: even weer mijn verhalen delen

Na de vorige blog had ik nog maar 2 weken les, dus werk aan de winkel! Gelukkig was er op donderdag ook nog een leuke bezigheid die ik echt leuk vond. Het was namelijk Thanksgiving. En ondanks we niemand uit Amerika in het huis hebben, dachten we: dat is een mooi moment om samen met het huis te eten. Nou moet ik zeggen dat ik een van de weinige ben die hier minstens 3 x ‘normaal’ kookt in de week. En ik offerde mezelf wel op als kok. Ik wilde heel graag kalkoen maken, maar die konden we niet vinden. Dus het werd kip. Gevulde kip met mashed potato a la Peggy. En in serranoham gerolde gevulde kip. Nog wat groente on the side. Perfect. En natuurlijk was er ook nog een toetje: appelcrumble a la Maëlle en appeltaart, recept van mama, uitgevoerd door mij. En ik heb er eerlijk gezegd echt van genoten om lang in de keuken te moeten staan. Ik denk dat ik in totaal 6 uur in de keuken heb gestaan, maar: iedereen vond het heeeeeeeerlijk! (zie vooral ook de foto’s)

De volgende dag mocht ik weer naar het vliegveld om Benny weer op te halen, zo fijn! Heerlijk om weer een weekendje samen te kunnen zijn. Helaas was het echt niet ons weekend qua weer want het heeft van vrijdag tot en met zondag bijna non-stop geregend. Zo gingen we op vrijdag ook maar niet naar het centrum toe, maar naar een winkelcentrum want het was Black Friday. Oh mijn god, wat een mensenmassa. Iets waar ik dan ook wat minder van houd. Dus we gingen met 1 aankoop(een telefoonhoesje) weer naar huis en daar konden we lekker de restjes eten van het Thanksgiving dinner, yum. Op zaterdagochtend stapten we heel vroeg(7.40) in de trein richting Málaga. Daar aangekomen: regen. Mooi! We hadden een appartement geboekt en daar konden we ’s middags terecht. Gelukkig hadden we een appartement want we hadden alles, dus konden ook gewoon binnen zijn. En toen keek ik voor het eerst sinds ik weg ben TV echt op een TV(huh, dat is echt raar hoor ik jullie nu denken. Normaal kijk ik elke dag wel TV ongeveer. Nu kijk ik alles terug via mijn ipad). Verder liepen we heerlijk(met paraplu) door de stad en we probeerden zoveel mogelijk te zien. Maar als het de hele dag regent, dan ben ik toch echt wel liever binnen. Toen we rond 6 uur terug liepen naar ons appartement kwamen we langs de grote winkelstraat en die stond heeeeeeelemaal vol met mensen. Er hing straatverlichting boven de hele straat en daar ging op dat moment een show mee beginnen, met muziek. We hadden natuurlijk geen idee wat er gebeurde maar het was super leuk. Benny vroeg nog even aan het politieagent wat er aan de hand was. En die man vertelde dat ze dit elke avond 2 keer doen. We besloten om ’s avonds nog een keer heen te gaan en dat was echt wel leuk. Ik zal een foto plaatsten maar er zijn ook wel filmpjes op internet van deze show. Er gaan op facebook filmpjes rond dat dit in Londen of Napoli zou zijn, nee mensen, Málaga is het. s
De volgende dag regende het alleen maar en we waren er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Maar we hadden pas ’s avonds een trein terug dus we moesten nog wel wat te doen hebben. We hebben 2 uur lang in een starbucks gezeten om de finale van de Formule 1 te kijken, iets wat we normaal altijd samen kijken . Hierna liepen we naar het strand en toen we daar aankwamen begon het kei-hard te regenen. We zagen de storm aankomen vanaf zee en voor we het wisten zaten we er middenin. Dus namen we een taxi naar het treinstation om daar maar verder te wachten. Uiteindelijk zaten we terug in de trein en was het weekend alweer bijna voorbij.
Op maandag was het gelukkig lekker weer in Sevilla dus konden we de stad weer in. We zijn het kathedraal in geweest en zo kon ik Benny mooi alles laten zien (mooi uitzicht vanuit de toren).
Helaas was het hierna ook alweer tijd om hem weg te brengen en zat het leuke weekendje er alweer op. Lastig om hem weer te laten gaan omdat ik nog geen ticket terug heb geboekt en dus nog niet weet wanneer we elkaar weer zien.

De week na Benny zijn bezoek was mijn laatste weekje op school, en dat was echt best raar. De week ging snel voorbij en toen zat het ‘naar-school-gaan’ er voor mij eigenlijk wel op. Ik besloot een week later met een huisgenootje nog wat te reizen. We wilden graag naar Madrid maar de weersvoorspelling voor Madrid was minder goed dan Sevilla dus vertrokken we dinsdag naar Cordoba. En wauw, die stad is wel echt mooi! Het weer was prachtig en we konden lekker zonder jas aan te hebben alles bekijken. Ik ben er van overtuigd dat alle steden mooier zijn met mooi weer, dus dat zal mijn mening van Malaga en Cordoba zeker wel beïnvloeden.

Verder heb ik al mijn toetsen al gehad en heb ze tot nu toe allemaal gehaald. Ik moet nog 1 toets terugkrijgen maar voor de rest was alles hoger dan een 8! Ik ga hier echt niet meer weg hoor. Lekker leventje zo haha. Na de toetsen zijn we nog een nachtje naar Salamanca geweest, zo’n 6 uur hiervandaan. Hier vieren ze traditiegetrouw zo’n 2 weken voor oud en nieuw het oud en nieuw voor erasmusstudenten vanuit heel Spanje. Omdat veel mensen weggaan voor oud en nieuw, zou dit een afsluiter moeten zijn van het jaar. En wat was het leuk! Het was een hele tocht, en het was heel druk op het plein(20000 mensen) maar het was echt tof! Salamanca is een oude stad en dat is overal terug te zien, veel oude gebouwen etc. Het nadeel is dat het wel heel koud was, het was daar maar 5 graden. En nou weet ik best dat dat ‘normaal’ is in Nederland. Maar van Sevilla(17 graden) naar Salamanca (5 graden) is echt wel een groot verschil. KOUD!

Helaas betekende dit ook dat het tijd werd om afscheid te nemen van wat huisgenootjes. In de eerste week van december vertrok de eerste en dat was misschien nog wel het zwaarste. Met z’n 17en wonen was zo gewoon geworden en we waren echt een familie. En toen moest de eerste vertrekken. Momenteel zijn we met z’n zessen in het huis omdat verder iedereen naar huis is om kerst te vieren. Het is heel raar maar ik heb helemaal niet het idee dat het kerst is. Het is hier nog steeds elke dag 18 graden en ze doen hier veel minder aan reclame etc. voor kerst.
Gisteravond hebben we traditiegetrouw All you need is love gekeken en de kerstsfeer is nu iets meer aanwezig. Hoop dat het vandaag nog beter wordt want ik duik lekker de hele dag de keuken in voor het kerstdiner. Maar 1 dagje, want morgen hebben we niks. Dit wordt de eerste kerst zonder mijn familie (ik heb al een keer eerder kerst gevierd zonder Benny, toen zaten we in New York) en ik merkte deze week dat het toch wel raar was om weg te zijn. Ik mis iedereen natuurlijk wel en zeker met deze dagen nog een beetje extra. Maar, ik ben niet heel ver weg, en ik kom ook al snel weer terug. En dat maakt het hier zijn en ze missen toch wel een stuk makkelijker.

Verde ben ik woensdag jarig, en ga ik dinsdagavond nog naar Real Betis – Real Madrid, de basketbalversie hiervan. Voor alle niet-basketballiefhebbers. Real Madrid is een grooooote ploeg, net als in het voetbal

Verder rest mij nog jullie allemaal hele fijne feestdagen te wensen en dat jullie maar allemaal een heel fijn nieuw jaar hebben. Volgend jaar ben ik eerst nog een maand in Spanje en ik hoop meer van Spanje dan te gaan zien, zodat ik helemaal voldaan en opgeladen begin februari weer terug kan naar Nederland.

Liefs<3


  • 25 December 2016 - 22:41

    Karin:

    Lieve Inger, wat weer n prachtige belevenissen... lekker koken, stedentrips, en nog meer.
    Koken is vandaag ook vast goed gegaan.
    Geniet nog even van alles daaro!
    Liefs van ons 3-en

  • 26 December 2016 - 13:45

    Marte:

    Mis jou ook , vooral deze dagen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

Een half jaar als erasmusstudent studeren in de warmste stad van Europa: Sevilla

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2017

Nog 9 dagen!

25 December 2016

Veel

21 November 2016

Een heeeeleboel

22 Oktober 2016

Gewenning

25 September 2016

Time flies
Inger

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 7964

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 30 Januari 2017

Sevilla

Landen bezocht: